REBOOT! Egy előbb elköltözött, majd teljesen abbamaradt koncertblog újraindul. Vagy ki tudja...

Egy kávét a Móriczon?

2015/02/26. - írta: Gyökösi Attila

4Street Coffee, Móricz Zsigmond körtér, Budapest 

Oké, ez egy zenei témájú blog, tudom én is. És egyébként is van egy jó csomó mindenféle étterem-, burger-, meg gasztroblog. De talán kivételesen idefér egy ilyen írás, különösen, hogy épp egy zenészféle riportalannyal találkoztam a 4Street kávézóban, tehát azért valami kapcsolódást lehet találni. (A zenészféle riportalanyról is írok majd, persze.)

street3.jpg

Szóval a 4Street a Móricz Zsigmond körtér közepén lévő, korábban gombának nevezett, de a tér átépítésekor rendesen átalakított épületben található. Én még tavaly bukkantam rá, de mindig siettem, nem volt idő beülni. Aztán, mire lett volna módom beülni, a hely bezárt. Én persze akkor magamban el is morogtam a szokásos mondókámat a vállalkozókról, akik anélkül nyitnak mindenfélét, hogy számolnának azzal, hogy a hely/üzlet/bármi beindulása bizony hosszú idő, tehát néhány hónap veszteség mindenképp elviselendő, és bizony az alatt is élni kell valamiből. Sajnáltam a dolgot, mert a Móricz környékén ugyan sokféle gyorsétterem illetve streetfood hely van, azonban ez a tér közepén lévő kávézó tökéletesnek tűnt mindenféle találkozók, randik lebonyolítására. Egyrészt eltéveszthetetlen, mindenféle helyismeret nélkül is azonnal megtalálható, másrészt maga a hangulat, a hely jellege, és ahogy láttam az étel/ital választék is igazán jól eltaláltnak tűnt.

Ezután hetekig nem volt arra dolgom. Egészen tegnapig. Amikor is meglepődve tapasztaltam, hogy a hely mégis működik. Be is mentem, és bizony belülről is ugyanolyan kellemes, mint amilyennek a nagy üvegfalakon betekintve gondoltam.

street7.jpg

Manapság jó kávét azért már elég sok helyen lehet kapni. A 4Street Coffee számomra leginkább figyelemfelkeltő részlete nem is a kávéválaszték volt, hanem a süteményes pult. Ami bizony igen bőséges választékot tár az édesszájú szemlélődő elé. Persze a sütemények nem csak a klasszikus dobostorta-puncsszelet körben mozognak, ízben és elnevezésben is jóval fantáziadúsabbak. Engem az fogott meg, hogy egy kávézótól elvártnál sokkal szélesebb választékot látunk az üveg mögött, inkább tűnik valamilyen felkapott kézműves cukrászat pultjának. A sütik és a krémek egytől-egyig nagyon kívánatosak, és az is biztos, hogyha csak valami homályos elképzelésünk van a helyre belépve, hogy mondjuk ennék valami karamellest, csokist, barackost vagy épp narancsost (és ide szinte bármit behelyettesíthetünk, amit az 'édes' fogalomkörben el tudunk képzelni) akkor fogunk találni épp nekünk valót.

street2.jpg

A 4Street ennek ellenére nem kifejezetten cukrászda, legalább ennyire reggeliző-tízóraizó-uzsonnázó hely is. Ehhez illően persze vannak mindenféle pékipari termékek, briós, croissant, és van komoly szendvics (pontosabban baquette) választék is, az édeset kevésbé kedvelők számára.

street1.jpg

Én most csak egy kávét meg egy szelet süteményt kóstoltam, és egyikre sem volt panasz. Ahogy láttam, a többi vendég is jól elvolt az általuk választott enni és innivalókkal. A hely design szempontjából is ügyesen lett kialakítva. A zöld alapszín ugyan elsőre kicsit furcsa, de összességében mégis jó. A nagy ablakok - mindkét hosszú, íves fal gyakorlatilag üvegből van - miatt az egész rendkívül szellős és légies hatású, kicsit talán steril is, ugyanakkor mégis barátságos, és nem érzi úgy az ember, hogy nincs mód meghittebb, elbújósabb beszélgetésre. Kicsit olyan érzés, mintha egy repülőtér vagy egy nyugat-európai pályaudvar kávézóját ötvöznénk egy egyetemi társalgóval. A mindenféle arculati elemeket és a 4Street emblémát is következetesen használják. Ráadásul van egy csomó apró kis trükk, mint az ablakokban lévő dekorációs kaspókon található apró kis kávéscsésze díszek, vagy épp a padlóra ragasztott mókás feliratok, amelyekből némelyik talán ismerős máshonnan, de itt ügyesen a saját profiljukra alakították :

street4.jpg

Szóval a hely működik. Igazából az ilyen jellegű helyeknek én mindig nagyon örülök, mert ezek azok, amelyek számomra azért valamennyire jelzik, hogy Európa talán még sincs annyira reménytelenül messze. Ezt szerencsére mások is hasonlóan gondolhatják, mert ahogy a pult mögötti - amúgy nagyon kedves - leányzó elmondta, már kezdik is megszokni-megkedvelni a járókelők. A hétvégék még kicsit üresebbek, ami megerősíti azt az első benyomásomat, hogy ez a hely tényleg inkább az átutazók számára jelent egy gyors megpihenésre alkalmas oázist. Pedig épp így el tudom képzelni hogy egy hétvégi ebéd után a helyben lakó család leruccanjon egy süteményezésre, és az is biztos, ha a környéken laknék, alighanem még reggelizni is leugranék néha. Egyszerűen a hangulat miatt is megérheti, mert - legalábbis a várost és a városi életet szeretők számára - van ám varázsa annak, hogy egy nyugodt és kellemes helyen kávét szürcsölve láthatjuk az üvegfalak másik oldalán zajló-siető életet.

Akinek arrafelé akad dolga (mondjuk épp egy klubkoncertre indul), mindenképp próbálja ki! A 4Street facebook oldalán millió kép van a helyről és az ennivalókról is, érdemes odakattintani.

Ui.: Az árakra nem tértem ki, bár a képeken részben látszanak is. Egy kávé 4-500 Ft, egy sütemény vagy egy baguette szintén. Vannak menük, ahol 7-800 Ft körüli összegért kapunk harapnivaló+gyümölcslé+kávé jellegű összeállításokat, ami a hely hangulatát, elhelyezkedését és a minőséget tekintve egyáltalán nem tűnik magas összegnek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klubkoncert.blog.hu/api/trackback/id/tr477222185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása