REBOOT! Egy előbb elköltözött, majd teljesen abbamaradt koncertblog újraindul. Vagy ki tudja...

Ha egy húr elszakad...

2015/04/24. - írta: Isti jelenti

Bérczesi Robi, Gozsdu Manó klub, 2015.04.23

Van, hogy minden máshogy alakul, egy megbokrosodott hangszer, esetleg egy épp rosszabb passzban lévő művész fel tudja borítani a dolgokat...

Isti jelenti:

A tegnap este nem várt fordulatokat hozott. Bérczesi Robi megjött, elő volt készítve minden, bedugta a gitárját, eljátszott egy dalt, és kész is volt a beállás. Ezután olyan jó másfél, majdnem két órára eltűnt. Nekem nagyon furcsa volt, hogy ő nem igazán szeret köszönni, meg úgy egyáltalán kommunikálni. Csak amennyit muszáj, szakmailag. Már másodszorra játszott nálunk, és ismét egy kamerával érkezett, amivel folyamatosan rögzítette az eseményeket, sőt, beszélt is a kamerához. Nehézkesen indult a koncert, jó 20 percet késett, mondván, hogy várta a whisky-kóláját. A népdalos blokkig minden rendben is ment.

broken-guitar-string.jpg

Aztán jött egy nagyon gonosz gitár húr, ami bizony elszakadt. Robi bement a backstagebe kicserélni. Percek teltek el, háttér zene szólt, a vendégek kezdtek elszivárogni. Aztán egyszer csak kirohant, bemondta a mikrofonba, hogy valaki segítsen neki mert nem tudja behangolni a gitárt. Döbbenet. Én nem értek a gitár hangoláshoz, de rohantam megnézni mi a gond. Robi dadogva, remegve, kapkodva, teljesen zavart állapotban próbálta elmondani, hogy a G húr szakadt el, de azt nem találta meg, ezért másik húrt rakott fel a G helyére, amit viszont nem tud behangolni, mert a húr tartó kis pöcök a gitár végén nem jön ki, és egyébként is kevesen is vannak, nem is érzi ezt az estét, úgyhogy ő most ezt a koncertet befejezi. Újabb döbbenet. Kirohant a színpadra eldadogta a közönségnek is, hogy vége a koncertnek, aztan vissza ment a backstagebe. Én elpakoltam a mikrofont, kábeleket. Ilyenkor mi mást lehet tenni? A vendégek nem mozdultak, Robi nem folytatta, én kértem egy italt, elpakolásztam. Aztán jött a manager, hogy kérik vissza a hangosítást, mert 2 dalt még eljátszik Robi. Oké. Odavittem a színpadhoz a mikrofont, amikor mondta a manager, hogy inkább mégse. Ott egy kicsit azért már kevesebb mosollyal, mint szoktam kértem meg őket, hogy most akkor találják ki mit akarnak...

A koncert nem folytatódott, Robi elviharzott, néhány vendég jött hozzám érdeklődni, hogy mi történt. Az egyiknek csak annyit mondtam, hogy "ez történt" és kezébe nyomtam a szakadt húrt. Az este tanulságait mindenki vonja le maga. Tartalék gitár? Tartalék húr készlet? A képesség arra, hogy kicseréljek egy húrt a saját hangszeremen? Egy kicsit jobb kommunikáció a technikussal, pultossal, vendégekkel? Egy kicsit több odafigyelés, akarás, a vendégek érdekében? Azért bízom benne, hogy csak a gitáron pattant el a húr, és nem az egyébként tisztelendő vendégsereg fejében, szívében.

Ha Te is ott jártál a koncerten, de teljesen más a véleményed, netán máshol jártál, és kizártnak tartod, hogy arról az eseményről ne essék szó itt a blogon, mindenképp írd meg nekünk a facebook oldalunkon, vagy email-ben. Ahogy kedvenc gitáros barátom mondta: Több szem, többet hall! 

(A kép illusztráció, nem a kérdéses gitárt ábrázolja. A tunessence.com oldalon leltem.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://klubkoncert.blog.hu/api/trackback/id/tr307395024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása