REBOOT! Egy előbb elköltözött, majd teljesen abbamaradt koncertblog újraindul. Vagy ki tudja...

2015 kedvencei...

2015/12/31. - írta: Gyökösi Attila

avagy az első teljes év a blogunkon

Megvolt hát a klubkoncert blog első teljes naptári éve. Sok mindent láttunk és hallottunk, még ha nem is született minden koncertről írás. Amikor a blog indult, úgy gondoltam, nem fogok igazán rosszat írni senkiről. Végül is a zene rendkívül szubjektíven megítélhető műfaj, és pusztán az, hogy nekem épp nem tetszik valami, nem jogosít fel arra, hogy lehúzzak egy produkciót. (Persze ha technikai, vagy felkészültségbeli hiányosságok, netán a közönség iránti közömbösség áll a háttérben, az más kérdés.) Ezt talán sikerült is tartani. így is volt elég írásunk, épp ezért az itt következő kis számvetés messze nem teljes, és kicsit személyes is...

guitar photo.jpg

Tehát volt pár koncert, amiről inkább nem is írtam. A hallottak egyszerűen túl távol álltak az ízlésemtől. Lehet hogy jók voltak, de nem tudtam jól megítélni. Azt gondolom, ezekről most nem is érdemes beszélni. Jóval több volt azonban a pozitív felfedezés. Ezekről már inkább érdemes. Ez az itt következő kis számvetés kicsit személyes is... a lista messze nem teljes, a linkek is eléggé esetlegesek. A sorrend sem jelent semmit. Inkább azt mutatja, kik azok az előadók épp ma, 2015 december 31.-én, akiknek a dalait hallgatom itthon vagy a kocsiban.

Lássuk hát: 

A női énekhang és a swinges-jazzes dallamvilág, meg persze a soul műfaja valahogy mindig közel állt hozzám. Idén több felfedezésem is volt ebben a műfajban, Nagy Edi, Mayer Blanka, P. Molnár Viktória... mind csodálatosak, és bár mindannyian a saját útjukon járnak vagy indulnak épp, de a koncertjeiken sokszor felcsendülnek a fent említett műfajok dalai is. És bizony nagyon el tudják varázsolni a hallgatóságot...

Itt most Edi egyik saját szerzeményének akusztikus verzióját linkelem be, ez ugyan nem swing és nem is jazz (bár van aki szerint minden jazz) de én szeretem:

Szintén nagy felfedezés volt a Volumen csapata. Az ő cédéjük tényleg időről időre belekerül a lejátszóba. (Már csak ezért is érdemes CD-t kiadni egyébként.)

Ez talán a kedvenc dalom tőlük, bár ez szinte naponta változik:

Érdekes és meghatározó a Minimyst csapatával kialakult viszony is. Mészáros Isti csapatának szinte minden koncertjén ott voltam, írtunk is a legtöbbről. Végigkövethettem, ahogy összecsiszolódik a csapat. Ráadásul a Minimyst egyfajta kapcsolati bölcső is lett, témákat is leltem náluk, és sok előadót is megismertem rajtuk keresztül, Jónás Verától Kozma Orsiig, tényleg figyelemre méltó előadókat. És persze az együttes tagjaitól is sokat kaptam, tanácsokat, ötleteket, beszélgetéseket a fiúktól, értékes és fontos barátságot a csodás hangú Vanyuscsák Bernadettől. A zenekar több tagja más zenekarokban is játszik, így persze folyamatosan jut el az egyszeri blogger újabb és újabb csapatok koncertjeire, majd onnan ugyanilyen menetrend szerint még tovább. Ez a fajta kapcsolatépítés nem rossz buli, amúgy...

Hogy egy kicsit rockosabb csapatról is szó essék: A Monyo Project, Monyó és párja, Baba is igen kedvelt előadónkká vált, sokat találkoztam velük, és tényleg figyelemre méltó művészeknek tartom őket. 

Ez a linkelt videó egy több éves felvétel, ők aligha épp ezt válogatnák ide, de én szeretem:

Vannak persze olyan előadók is, akiket már korábban is hallottam, azonban most már személyes ismerősök. Például CéAnne, akit minden produkciójában nagyon bírok. És aki tényleg egyre jobb. Csapatai, a The Mighty Fishers, és különösen a Sonar Bistro zenéi szintén a sűrűn hallgatott dalok között vannak nálam.

Itt most új, saját szerzeményét linkelem ide, más stílus mint amit megszokhattunk tőle, de nekem nagyon bejön:

Szinte külön fejezettet érdemelnének az ír zenéket játszó csapatok. Az első lökést Fekete-Szűcs Dánieltől, a The Scarlet csapatának frontemberétől kaptam, aztán persze megismertem több csapatot is, ami már csak azért sem volt nehéz, mert sokszor akadnak átfedések a zenekarok tagjai között. Az biztos, hogy egy The Scarlet, O'Neills vagy Green Spirit koncerttel nem nagyon nyúlhatunk mellé.

De abba is hagyom, mert igazából napestig lehetne sorolni a csapatokat. A lényeg, hogy klubkoncertre járni még mindig remek dolog, és még csak nem is feltétlenül drága mulatság. Akár ingyenes koncertet is találunk szép számmal. És bár a koncerteknek helyet adó vendéglátóipari létesítmények üzleti érdekei nagyon nem ezt favorizálják, de akár egyetlen sörrel a kezünkben is végighallgathatunk egy koncertet, szóval akár egy átlagos mozijegy árának a feléből eltölthetünk egy estét egy koncerten.

Sokan tudják, hogy a Klubkoncert blog alapvetően egy 'magánblog'. Az írások java részét én (Thoreau) követtem el. Ez egyrészről persze jelent egyfajta állandó stílust, egyfajta megszokható látásmódot. De nyilván nagyon sok korlátot is felállít, akár műfaji (ami nem tetszik, arról mint említettem, nem írok), akár fizikai (nem tudok mindenhol ott lenni) tekintetben. Az új évben új szerzőtársakkal megpróbáljuk meglépni a komolyabb zenei portállá válás lépcsőit. Aztán hogy ez tényleg a mi utunk lesz-e, az majd kiderül. 

Fontos még ideírnunk, hogy sokat köszönhetünk ám a támogatóinknak is. A Gozsdu Manó Klub, és koncertszervezőjük, Benedetti Péter tényleg sokat segített abban, hogy megismerjük, hogyan is működik ez a világ. De idén már olyan támogatóink is voltak, akik konkrét anyagi segítséget adtak a technikai háttér biztosításához. Az első volt közölük az Audio-Technica, akik a hangfelvételek technikai eszközeit biztosították (mikrofonok, fejhallgatók). És szintén sokat köszönhetünk a Glutola webáruház és a My Little Corner kávézó tulajdonosainak, akik a fényképek és videók készítéséhez szükséges, a már sokszor bizonyított, Pentax gyártmányú technikát biztosították a blog számára.

Reméljük velünk tartotok ezután is, biztos hogy nem fogjátok megbánni. Boldog és sikerekben gazdag új évet kívánunk!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://klubkoncert.blog.hu/api/trackback/id/tr878219202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása